כרטיסי פיקוד של מכשירי חשמל

כרטיס הפיקוד של המכשיר החשמלי הוא המוח של המכשיר שנותן פקודות למכשיר כיצד לפעול

בעזרת כרטיס פיקוד במקרר אפשר לכוון את הטמפרטורה בתא הקירור וכמובן בתא ההקפאה, הכרטיס נותן הכוונה ותצוגה לכל הבעיות/פעולות שמתרחשות במקרר (תלוי במכשיר).

במכשירים כמו מכונות כביסה ומייבשים, תפקיד לוח הפיקוד הוא על ניתוב הפעולות השונות של המכונה, הפעלה אוטומטית על ידי תזמונים, יצירת תכניות עבודה שונות, כגון סחיטה, חימום המים והתאמת מהירות הסיבובים שהתוף של המכונה תעשה, בנוסף כרטיס הפיקוד יציג לפניכם את הנתונים המתאימים. לעתים כאשר כרטיס פיקוד דיגיטלי יהיה תקול, נמליץ לשפץ/לתקן אותו ולא לבצע חילוף מלא שלו מפאת המחיר הגבוה, כמובן שההחלטה שלנו תיהיה בהתאם למחיר המכונה שנרכשה, דגם המכונה, והכי חשוב, הגיל של מכונת הכביסה או לחלופין מייבש או כל מוצר חשמלי אחר אשר פועל בעזרת לוח פיקוד חכם.

החלפת כרטיס דיגיטלי חדש יכול להגיע בין מאות, ועד לאלף שקלים וצפונה, ואילו תיקון או שיפוץ הכרטיס יגיע למספר מאות של שקלים, בנוסף לעבודה של טכנאי מקצועי ואמין כמובן, מומלץ להתייעץ עם הטכנאי על מנת לוודא האם כדאי להחליף את הכרטיס המקולקל, לכל מכשיר, תשובה אחרת.

המכונה לא פועלת כלל?

כאשר המקרר, מכונת הכביסה או הייבוש או כל מכשיר חשמלי אחר לא פועל כלל, הדבר הראשון שנחשוב עליו הוא כנראה כרטיס פיקוד, אך לא תמיד מקרה זה יהיה נכון, לעתים שקע החשמל יהיה תקול, או הכבל המחובר בין השקע למכונה, ובמקרים מסוימים הבעיה יכולה להיות אפילו בנתק קטן בין המעגלים החשמליים לבין המכשיר, לכן חשוב להזמין טכנאי במקרה כזה, גם אם זה יעלה לנו ביקור קצרצר, מכונה איכותית שעובדת כל הזמן ולפתע אינה פועלת, במקרה כזה יהיה לנו מומלץ להזמין טכנאי מהאזור, גם אם זה לשל כמה מאות שקלים בודדים, ולחסוך כמה אלפים על רכישת מכשיר חדש.

סיבות לגרימת תקלות בכרטיס הפיקוד:

קיימים מספר סימנים שנוכל להכיר על מנת לדעת שכנראה יש לנו תקלה בכרטיס הפיקוד ואנו נצטרך להחליף או לתקן אותו, אבל מלבד הסימנים האלו שזיהינו, נוכל למנוע את התקלות הללו אם נשים לב לסיבה מספר אחת הגורמת לתקלה, קצרים חשמליים והפסקות חשמל, נוכל להימנע מהקצרים האלו על ידי רכישת רב שקע מגן ברקים ונחשולי מתח, התפקיד של השקע הזה הוא בעצם לבודד את קפיצת החשמל בכך שהוא גורם להשהייה מסויימת במעגלי החשמל בעת נחשולים מתח וקפיצות חשמל.

השקעה קטנה שיכולה להגיע ל-בין 120- 180 ₪ יכולה למנוע השקעה גדולה של מאות שקלים, לכן מומלץ להצטייד בשקעים האלו במיוחד באזורים של מכשירי החשמל היקרים, במיוחד בעונת החורף.

רב שקע מגן ברקים ונחשולי מתח

 

 

 

מה מספרים עליי?
קובי עזר לי מאוד כשמכונת הכביסה שלי פשוט לא עבדה, לאחר ביקור בית קצר הוא זיהה את הבעיה ותיקן אותה מהר וללא בעיה.
(מוריה חדד, תיקון מכונת כביסה)
קובי עובדיה עזר לי ללא תשלום ועל זה אני מודה לו כל כך, לאחר שהמקרר שלנו לא עבד, הוא הסביר לנו בטלפון שצריך להפשיר את הקרח שנמצא בדופן המקרר ולאחר שעשינו זאת המקרר המשיך לפעול כמו שצריך ללא ביקור בית.
(ניר ביטון, תיקון מקרר)
הייתה לי בעיה בתנור ביום שישי, כמעט ונתקעתי עם האפייה שלי לשבת. במזל קובי הגיע מהר והצליח לתקן לי את הבעיה בפחות משעה.
(זיוה גנון, התנור לא עבד)