תיקון מכשירי חשמל או החלפה? מה עדיף?

תיקון או החלפת מכשיר חשמלי קורה בדרך כלל כאשר המכשיר מתחיל להראות סימנים של ליקויים בעבודה או תקלות של ממש.
כיצד נוכל לדעת מה עדיף לבחור?

אם המקרר מתחיל להשמיע קולות ורעשים, או שמכונת הכביסה מסרבת להסתובב כמו שצריך, התנור לא מחמם ואינו מצליח להגיע לחום המבוקש.

ישנן מספר דרכים לבצע החלטה אם תיקון המכשיר החשמלי יהיה אפשרות טובה יותר מאשר להחליף את כל המכשיר ולקנות חדש.
לכן הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא להזמין טכנאי מכונות כביסה/מקרר וכו'. מומלץ להזמין טכנאי אמין ומקצועי שמתעסק מספר שנים בתיקון מוצרי חשמל על מנת שתוכלו לדעת להיות הכי מרוצים.

לאחר שהטכנאי יגיע ויאבחן את הבעיה הוא יוכל לתת דיאגנוזה מלאה על המכשיר והאם כדאי לתקן את המוצר (כמובן שהוא יציין אם הבעיה גדולה או קטנה ומה היא בדיוק) או לחילופין לבצע קניה של מוצר חשמלי חדש.

החלפת ציוד או רכיבים פגומים כרוכות בעלויות של הפריטים עצמם וכמובן בתוספת תשלום על התקנה והחלפה תקינה במכשיר.

כאשר מכונת כביסה או מקרר או כל מכשיר חשמלי אחר מתקלקלים נחוץ לדעת את התאריך שבוא המכונה נקנתה, על מנת שנוכל לדעת כמה זמן המכונה כבר אצלנו וכמה זמן המכונה עובדת (ובאיזה תדירות שימוש בבית).
זהו נתון שיכול לעזור לנו להחליט אם לתקן את התקלה או להחליף את המכשיר.

כמובן שלתקן מכשיר חשמלי לרוב היא הדרך החכמה והחסכונית יותר מפני שרכישת מכשיר חשמלי חדש בדרך כלל עלול לעלות לנו כמה אלפי שקלים. לכן אפשר לחשב עלויות של תיקון ועלויות של רכישה מחדש ולהשוות ביניהם וכך לדעת מה יותר עדיף.

בעיות במוצרי חשמלי לעתים הם בלתי צפויים ואי אפשר למנוע אותם, כאשר נוצרת בעיה מומלץ לתקן אותה כמה שיותר מהר כי יש סיכוי שהבעיה תחמיר וכמובן היא לא תסדר מעצמה.

נסו לשמור כמה שיותר על המוצרים הביתיים שלכם, תוכלו לקרוא מאמרים ומדריכים שייתנו לכם טיפים לשמירה נכונה על מכונת הכביסה, מדיח הכלים, מייבש הכביסה וכו'.

מה מספרים עליי?
קובי עזר לי מאוד כשמכונת הכביסה שלי פשוט לא עבדה, לאחר ביקור בית קצר הוא זיהה את הבעיה ותיקן אותה מהר וללא בעיה.
(מוריה חדד, תיקון מכונת כביסה)
קובי עובדיה עזר לי ללא תשלום ועל זה אני מודה לו כל כך, לאחר שהמקרר שלנו לא עבד, הוא הסביר לנו בטלפון שצריך להפשיר את הקרח שנמצא בדופן המקרר ולאחר שעשינו זאת המקרר המשיך לפעול כמו שצריך ללא ביקור בית.
(ניר ביטון, תיקון מקרר)
הייתה לי בעיה בתנור ביום שישי, כמעט ונתקעתי עם האפייה שלי לשבת. במזל קובי הגיע מהר והצליח לתקן לי את הבעיה בפחות משעה.
(זיוה גנון, התנור לא עבד)